Сьогодні, рівно рік тому на Харківщині сталася жахлива катастрофа — під Чугуєвом упав літак Ан-26. Загинули 26 людей, більшість із яких — курсанти Харківського університету Повітряних сил. Вижити вдалося лише одному — В’ячеславу Золочевському, проте і він від отриманих травм не зміг продовжити навчання.
Україна завжди пам’ятатиме своїх героїв, зазначає президент України Володимир Зеленський у річницю падіння літака біля Чугуєва, коли загинуло 26 осіб.
“Рік тому внаслідок падіння літака у Чугуєві Україна втратила 26 гідних синів. У них попереду було ціле життя і не одна бойова перемога. Неможливо вгамувати біль від цієї втрати. Щирі співчуття рідним та близьким загиблих воїнів. Україна завжди пам’ятатиме своїх героїв”, – написав Зеленський у соцмережах у суботу.
Як повідомлялося, 25 вересня 2020 року близько 20:50 на автодорозі Київ-Харків-Довжанський сталася авіакатастрофа. Під час планових навчальних польотів впав і загорівся військовий літак марки АН-26, який здійснював посадку на аеродромі військової частини в місті Чугуєві Харківської області. На борту перебували 27 осіб (20 курсантів і сім офіцерів Харківського університету Повітряних сил ЗС України ім. Кожедуба). 26 людей загинули, вижив один курсант.
У рамках розслідування було повідомлено про підозру шістьом особам: колишньому керівнику Харківського національного університету Повітряних сил ім. Кожедуба, командувачу Повітряних сил Збройних сил України, командиру військової частини А4104 міста Чугуєва, двом його заступникам, а також керівнику польотами, який керував польотами в день трагедії.
13 травня 2021 року начальник слідчого відділу Державного бюро розслідувань (ДБР) України Вадим Приймачок заявив, що причетність шести підозрюваних осіб до падіння літака Ан-26 біля Чугуєва, підтверджена.
Начальник слідчого відділу ДБР вказав, що основною причиною падіння літака Ан-26 був дозвіл на злети конвеєрним способом.
“Найголовнішою причиною трагедії є незаконний дозвіл керівником польотів на аеродромі “Чугуїв” на злети зазначеного літака конвеєрним способом. Такі дозволи відбувалися протягом останніх чотирьох польотів перед трагедією, що фактично призвело до того, що під час заходу на останній зліт, коли було виявлено поломку системи ПРТ-24, яка свідчила про некоректну роботу лівого двигуна, але у зв’язку з тим, що був конвеєр, зазначена поломка не змогла бути екіпажем виявлена своєчасно”, – сказав Приймачок.