У Росії немає ресурсів наздогнати Україну в технологіях спорудження необхідних авіадвигунів. Коментуючи катастрофу новітнього російського військово-транспортного лайнера, російські інженери визнають , що так і не змогли подолати залежність від України в поставках високотехнологічної військової продукції.
Технології виробництва турбогвинтових двигунів залишилися в України і зосереджені в конструкторських бюро Запоріжжя. Колишній головний конструктор ПАТ “Іл” Микола талики заявив російському інформаційному агентству ТАСС , що проблеми російського авіабудування пов’язані з відсутністю технології виробництва авіаційних двигунів. У випадку з моделлю “Іл-112В” мова йде про турбогвинтових двигунах, які були встановлені на розбилася сьогодні моделі.
“Двигуни сімейства ТВ7-117 – велика проблема. В” літакової “варіанті ТВ7-117СТ вони змушені” тягнути “навантаження, для якої потрібно більш потужний мотор. ТВ7-117 помітно форсували по потужності, довівши її до 3000 к.с. у злітній і до 3600 к.с. в надзвичайному режимі, проте потрібно пам’ятати, що початково це двигун потужністю в 2500 к.с., і форсировка явно не додала надійності конструкції ” , – повідомив в бесіді з кореспондентом ” Профілю ” один зі співробітників російської оборонки . Авіаконструктор прямо заявив, що у російських інженерів великі проблеми з розробкою турбогвинтових двигунів для авіації.
За його словами, основні технології розробки подібних двигунів залишилися на території України після розпаду Радянського Союзу – інтелектуальні та виробничі потужності досі зосереджені в українському Запоріжжі. Своїх інтелектуальних і матеріальних ресурсів наздогнати Україну в технологіях спорудження необхідних авіадвигунів у росіян немає. “На жаль, компетенції розробки авіаційних турбогвинтових двигунів ще доведеться відновлювати.
У Радянському Союзі головний центр компетенцій в цій сфері був створений в Запоріжжі в Україні, і зараз наші можливості в цій сфері сильно обмежені: на все потрібні проекти двигунів просто не вистачить людей і грошей ” , – зазначив співрозмовник редакції.